Ads Space

Jadikan Korea Selatan sumber inspirasi - Najib

No comments
Jadikan Korea Selatan sumber inspirasi - Najib




Datuk Seri Najib Razak mengajak rakyat Malaysia menjadikan Korea Selatan sebagai sumber inspirasi untuk bersama-sama dengan kerajaan membangunkan tanah air menjadi negara maju.

Berucap di depan kira-kira 150 pelajar Malaysia di Korea Selatan pada majlis makan malam, di sini malam ini, Perdana Menteri berkata banyak perkara yang boleh dijadikan teladan daripada kisah kejayaan negara ini yang tiada sumber asli serta berdepan ancaman negara jirannnya.

"Sebagai negara yang tiada sumber, beriklim sejuk pada tempoh tertentu, mereka perlu ada naluri untuk kelangsungan hidup. Naluri itu amat kuat dalam diri mereka, ditanam sejak kecil.

"Sudah tentu jika mereka tak dapat bangunkan atau cari sumber kekayaan dengan guna akal dan fikiran, mereka akan jadi mangsa persekitaran," katanya.

Hadir sama, isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed; Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Dr Ewon Ebin; Timbalan Menteri Luar, Datuk Hamzah Zainuddin; Utusan Khas Perdana Menteri ke Asia Timur, Datuk Seri Tiong King Sing dan Duta Besar Malaysia ke Korea Selatan, Datuk Rohana Ramli.
Najib berkata, rakyat Korea Selatan juga amat berdisiplin dan melakukan sesuatu secara habis-habisan, mengatasi segala cabaran serta penuh fokus untuk memastikan apa yang dibuat itu berjaya.

No comments :

Post a Comment