Ads Space

‘Jerung’ sudah dikenal pasti

No comments

‘Jerung’ sudah dikenal pasti


Kelana Jaya: Dalang skandal rasuah dan mengatur perlawanan membabitkan skuad Kuala Lumpur kini pasti seperti ‘cacing kepanasan’ apabila Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) mengesahkan mereka sudah mengenal pasti identiti individu terbabit.
Selain memberi amaran kepada dalang yang diibaratkan sebagai ‘jerung’ itu tidak akan terlepas, FAM juga mendedahkan siasatan mereka tidak akan terhenti di situ kerana berdasarkan maklumat dikumpul setakat ini, beberapa pasukan lain juga bakal disiasat.
Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM Datuk Taufek Abd Razak, pihaknya bukan saja akan memaklumkan keputusan perbicaraan 28 pemain Kuala Lumpur pada 28 Januari ini malah akan mendedahkan dalang di sebalik gejala rasuah dan mengatur perlawanan itu.

“Tidak, tak mungkin ‘jerung’ akan terlepas. Kami mempunyai cukup bukti. Apa yang pasti, kami akan dedahkan siapakah ‘jerung’ ini pada 28 Januari nanti,” katanya kepada pemberita selepas selesai perbicaraan tiga pemain Kuala Lumpur iaitu Hishamuddin Othman, Ahmad Dashila Tajudin dan Badrul Hisyam Azmi semalam atas dakwaan rasuah dan mengatur perlawanan.
Foto
Datuk Taufek Abd Razak

Bagaimanapun Taufek berkata, kesemua keputusan akan diumumkan apabila mereka selesai memanggil baki tujuh pemain iaitu Ahmad Jihad Ismail, Mohd Munir Amran, Syafiq Johari, Mohd Ar’ra’uf Roslee , Muhd Rafef Raya, Muhd Hanis Mohtar dan Muhd Taufiq Mohd Shukor untuk sesi perbicaraan esok dan Selasa depan.

No comments :

Post a Comment