Ads Space

Drama Derhaka Seorang Madu Episode 17

No comments

Drama Derhaka Seorang Madu Episode 17 

Sinopsis Derhaka Seorang Madu 17

Derhaka Seorang Madu mengisahkan seorang isteri bernama Hawa iaitu isteri pertama bersama dua anaknya iaitu Muaz dan Malissa diabaikan oleh Kamal, suami dan ayah kepada anak-anaknya. Selepas berkahwin dengan janda beranak satu iaitu Rozita, sikap Kamal mula berubah malah sentiasa menghabiskan masanya di rumah Rozita dan akan pulang ke rumah Hawa
apabila perlu saja
.


Muaz dan Malissa pula sudah biasa hidup tanpa ayah sejak mereka kecil lagi disebabkan pekerjaan Kamal sebagai pemandu lori yang memaksa dia bertugas ke luar daerah berharihari lamanya. Dalam masa yang sama, mereka lebih suka jika Kamal tiada di rumah disebabkan sikap panas baran Kamal, yang sentiasa melepaskan kemarahan kepada ibu mereka, malah turut menjadi mangsa sepak terajang Kamal hanya disebabkan perkara kecil.

Namun Hawa sentiasa menasihati anak-anaknya agar tidak membenci Kamal. Selepas berhenti kerja, Hawa terpaksa membuat kuih muih untuk jualan, untuk menampung perbelanjaan dia anak beranak serta ibu mentuanya, Mak Tok (ibu Kamal) yang tinggal bersamanya kerana Kamal sentiasa tidak menghulurkan nafkah perbelanjaan kepadanya. Bukan itu saja, dia juga terpaksa menanggung hutang bank, pinjaman peribadi.

Kamal seakan lupa tentang bayaran balik pinjaman tersebut, menyebabkan Hawa yang terpaksa menanggung beban.

Pelakon: Lisdawati (Hawa), Azhan Rani (Kamal), Farahdhiya (Rozita), Aman Nassim (Muaz), Kismah Johar (Mak Tok), Zul Yahya (Azam), Min Yasmin (Anita), Falisha Crossley (Melissa), Jul Fekar (Tuan Aziz), Lufya Omar (Icha), Safra (Asyikin) Yana (Nurul Natashah), Ismail (Azman Syuqri), Rabiay (Nazrin), Nyak Mira (Siti).

No comments :

Post a Comment